Musiikin hahmotusaineet 2025-2026
Musiikin hahmotusaineiden opetusajat lukuvuonna 2025-26
Kuhmo
Musapaja ti 16.00-16.45
Kamarimusiikkiluokka, Heta Laakkonen
Musiikin hahmotus 1 ma 15.30-16.15
Kamarimusiikkiluokka, Kaisa Kivioja
Musiikin hahmotus 2 ma 16.00-16.45
Kuhmo-talon muhavintti, Jukka-Pekka Kuusela
Musiikin hahmotus 2 to 15.45-16.30
Kuhmo-talon muhavintti, Jukka Pekka Kuusela
Musiikin hahmotus 3, alkava ma 16.45-17.45
Kuhmo-talon muhavintti, Jukka-Pekka Kuusela
Musiikin hahmotus 3, jatkava ma 18.00-19.00
Kuhmo-talon muhavintti, Jukka-Pekka Kuusela
Musiikin historiallinen ja tyylillinen tuntemus ke 18.05-19.05
Kuhmo-talon muhavintti, Johannes Ruotsalainen
Pikamuha to 16.00-17.00
Kamarimusiikkiluokka, Johannes Ruotsalainen
Musiikin hahmotus aikuisille to 17.00-18.00
Kamarimusiikkiluokka, Johannes Ruotsalainen
Tule, paikkaa, täydennä-ryhmä to 18.00-18.45
Kuhmo-talon muhavintti, Jukka-Pekka Kuusela
Musiikin hahmotus syventävät opinnot to 16.30-18.00
Kuhmo-talon muhavintti, Jukka-Pekka Kuusela
Sotkamo
Vuokatin musapaja ke 14.30-15.15
Vuokatin koulu, Heta Laakkonen
Sotkamon musapaja ke 15.45-16.30
Musiikkiopisto eli lukion B-siipi, Heta Laakkonen
Musiikin hahmotus 1 ke 17.30-18.30
Musiikkiopisto eli lukion B-siipi, Heli-Maarit Leppioja
Musiikin hahmotus 2 ke 16.30-17.30
Musiikkiopisto, Heli-Maarit Leppioja
Musiikin hahmotus 3, alkava ti 17.15-18.00
Musiikkiopisto, Jukka-Pekka Kuusela
Musiikin historia ti 18.00-19.00
Musiikkiopisto, Jukka-Pekka Kuusela
Musiikin hahmotus aikuisille ti 19.15 – 20.15
Musiikkiopisto, Jukka-Pekka Kuusela
HUOM. Musiikin hahmotus, syventäviin osallistuva: Ilmoittaudu opettajalle puhelimitse. P. 040 5228987
Musiikin hahmotus on osa opintoja kaikille musiikin laajan oppimäärän opiskelijoille. Musiikin hahmotus lisää musiikillista yleissivistystä. Musiikin hahmotusta opitaan helposti ryhmässä, yhdessä. Musiikin hahmotusta opetetaan käytännönläheisesti.
Musapaja on tarkoitettu 7-10 vuotiaille lapsille. Musapajassa pääosassa on musiikin ilo ja yhdessä tekeminen. Musapajassa lauletaan, soitetaan, leikitään, tanssitaan ja liikutaan. Uusia taitoja ja tietoja opetellaan ryhmässä tekemällä ja näin saavutetaan hyvät perustaidot jatkaa musiikkiharrastusta esim. musiikkiopistossa. Oppilaat saavat vaikuttaa opetuksen sisältöön toiveillaan. Musapajan vetäjä on musiikkikasvatuksen ammattilainen, joka taitaa motivoinnin ja ryhmäyttämisen keinot. Musapajassa lapsi saa kokeilevan ja sallivan lähestymisen musiikin harrastamiseen.
Musiikin hahmotusaineiden ryhmiin ilmoittaudutaan tunnin alussa musiikin hahmotusaineiden opettajalle.
