Musiikin hahmotusaineet 2025-2026

 

Musiikin hahmotusaineiden opetusajat lukuvuonna 2025-26

 

Kuhmo

Musapaja ti 16.00-16.45
Kamarimusiikkiluokka, Heta Laakkonen

Musiikin hahmotus 1 ma 15.30-16.15
Kamarimusiikkiluokka, Kaisa Kivioja

Musiikin hahmotus 2 ma 16.00-16.45
Kuhmo-talon muhavintti, Jukka-Pekka Kuusela

Musiikin hahmotus 2 to 15.45-16.30
Kuhmo-talon muhavintti, Jukka Pekka Kuusela

Musiikin hahmotus 3, alkava ma 16.45-17.45
Kuhmo-talon muhavintti, Jukka-Pekka Kuusela

Musiikin hahmotus 3, jatkava ma 18.00-19.00
Kuhmo-talon muhavintti, Jukka-Pekka Kuusela

Musiikin historiallinen ja tyylillinen tuntemus ke 18.05-19.05
Kuhmo-talon muhavintti, Johannes Ruotsalainen

Pikamuha to 16.00-17.00
Kamarimusiikkiluokka, Johannes Ruotsalainen

Musiikin hahmotus aikuisille to 17.00-18.00
Kamarimusiikkiluokka, Johannes Ruotsalainen

Tule, paikkaa, täydennä-ryhmä to 18.00-18.45
Kuhmo-talon muhavintti, Jukka-Pekka Kuusela

Musiikin hahmotus syventävät opinnot  to 16.30-18.00
Kuhmo-talon muhavintti, Jukka-Pekka Kuusela

 

Sotkamo

Vuokatin musapaja ke 14.30-15.15
Vuokatin koulu, Heta Laakkonen

Sotkamon musapaja ke 15.45-16.30
Musiikkiopisto eli lukion B-siipi, Heta Laakkonen

Musiikin hahmotus 1  ke 17.30-18.30
Musiikkiopisto eli lukion B-siipi, Heli-Maarit Leppioja

Musiikin hahmotus 2 ke 16.30-17.30
Musiikkiopisto, Heli-Maarit Leppioja

Musiikin hahmotus 3, alkava  ti 17.15-18.00
Musiikkiopisto, Jukka-Pekka Kuusela

Musiikin historia ti 18.00-19.00
Musiikkiopisto, Jukka-Pekka Kuusela

Musiikin hahmotus aikuisille ti 19.15 – 20.15
Musiikkiopisto, Jukka-Pekka Kuusela

 

HUOM. Musiikin hahmotus, syventäviin osallistuva: Ilmoittaudu opettajalle puhelimitse. P. 040 5228987

 

Musiikin hahmotus on osa opintoja kaikille musiikin laajan oppimäärän opiskelijoille. Musiikin hahmotus lisää musiikillista yleissivistystä. Musiikin hahmotusta opitaan helposti ryhmässä, yhdessä. Musiikin hahmotusta opetetaan käytännönläheisesti.

Musapaja on tarkoitettu 7-10 vuotiaille lapsille. Musapajassa pääosassa on musiikin ilo ja yhdessä tekeminen. Musapajassa lauletaan, soitetaan, leikitään, tanssitaan ja liikutaan. Uusia taitoja ja tietoja opetellaan ryhmässä tekemällä ja näin saavutetaan hyvät perustaidot jatkaa musiikkiharrastusta esim. musiikkiopistossa. Oppilaat saavat vaikuttaa opetuksen sisältöön toiveillaan. Musapajan vetäjä on musiikkikasvatuksen ammattilainen, joka taitaa motivoinnin ja ryhmäyttämisen keinot. Musapajassa lapsi saa kokeilevan ja sallivan lähestymisen musiikin harrastamiseen.

Musiikin hahmotusaineiden ryhmiin ilmoittaudutaan tunnin alussa musiikin hahmotusaineiden opettajalle.